„Chirurgia w sztuce” – czyli mocny kawałek kultury, Klaudia Sroka i klimat rodem z The Walking Dead.

klaudia sroka

Podniecony kanibal.

Witajcie moi kochani. Mamy poniedziałek i na tapecie obiecany wpis o pewnej specyficznej polskiej artystce. Ych. Jak dobrze znowu mieć sprawny komputer. Dzisiejszy post miał się pojawić już w zeszłym tygodniu. Jednak przez awarie „wiatraczka w laptopie” wszystkie publikacje w tym tygodniu mają etykietę „z opóźnieniem”. Życie. O Klaudii wspominałem już na blogu 1. czerwca w zapowiedziach. Z tytułową bohaterką dzisiejszego wpisu znamy się już ponad piętnaście lat 🙂 . Twórczość Klaudii Sroki przykuła moją uwagę już jakiś czas temu. Kiedy zobaczyłem jej prace na jednej z platform społecznościowych – nie wiedząc jeszcze, że jest to jej twórczość – pomyślałem, że stało się jej coś potwornego. Nic bardziej mylnego. Stało się jej coś wspaniałego. Dwa tygodnie temu postanowiłem napisać do Klaudii i zapytać o możliwości napisania wpisu na temat jej twórczości. Jak się pewnie domyślacie usłyszałem od Klaudii sakramentalne „tak”. Poniżej fragment mojej rozmowy z Klaudią Sroką i jej kilka słów na temat swojej dość kontrowersyjnej twórczości. W stópce dzisiejszego wpisu znajdziecie również przykłady twórczości Klaudii, które trudno „ominąć” wzrokiem.

Osobiście bardzo cieszę się, że sztuka współczesna zdobywa nowe dziedziny. Dziedziny, które w tak perfekcyjny i zjawiskowy sposób rozwijane są przez młodych artystów. Artystów, takich jak Klaudia Sroka.

„Wszystko zaczęło się około 2. lata temu, na Halloween nie wiedziałam co zrobić i zaczęłam szukać na YouTube jakiś tutoriali z makijażem na Halloween. I tak znalazłam coś, co się nazywa „sfx make up”. Zrobiłam wtedy makijaż, który wyglądał jakbym miała rozerwaną twarz. Miałam tylko farby akrylowe i płynny lateks. Cały makijaż powinien być zrobiony na facecast’cie tzn. gipsowym odlewie mojej twarzy. Ja tego nie miałam… Położyłam sobie kawałek reklamówki na twarzy i cały makijaż lepiłam na tym. Nie miałam nawet sztucznej krwi… zrobiłam ją z farby plakatówki, kawy i mąki. Najlepsze jest to, że wygrałam tym makijażem dwa konkursy organizowane na Halloween (…).”

19113442_1711859202188066_338922770_n.png

„Zabrałam się za to konkretniej tak z półtora roku temu. Zainwestowałam w jedna paletę farb, lateks i wosk. Nadal brakuje mi dużo sprzętu… używam na dobrą sprawę trzech pędzelków, wykałaczki i co tam znajdę w mojej kuchni. I się nada. Uczę się sama na własnych błędach, improwizuje. Zawsze staram się robić „coś”, co jest oparte na prawdziwym zdjęciu. W związku z powyższym mój research do makijażu jest dość… traumatyczny dla wielu osób. Ja już mam znieczulice. Zdjęcia pourywanych kości, rozerwane twarze to standard. Nawet przy posiłku śledzę paru znanych charakteryzatorów, uczę się z ich prac – ale nigdy nie kopiuje. Na Instagramie jestem w stałym kontakcie z masą innych artystów, wszyscy się strasznie wspieramy i współpracujemy. Dzięki Instagramowi pojawiły mi się nawet opcje małego sponsoringu. Warunkiem jest mój kanał na YouTube, nad którym nadal pracuje i mam nadzieje, że ruszy w połowie czerwca. Na razie uczę się sama ze sobą i próbuję robić wszystko co przybliży mnie do tego, żeby z hobby stało się pracą . Chciałam pójść do szkoły charakteryzatorskiej. Niestety są to.ogromne pieniądze. Aplikowałam o stypendium do jednej szkoły w Stanach… pozytywna odpowiedź na wniosek to jak wygrana na loterii ale możne się uda 🙂 (…)”.

Na koniec jeszcze słówko od mojej persony. Klaudia Sroka robi sztukę przez duże „S” – nazwisko do czegoś zobowiązuje. Na serio od kilku miesięcy śledzę tytułową bohaterkę na fb i dziewczyna permanentnie mnie zaskakuje. Z tego miejsca Klaudio – wraz z moimi czytelnikami – życzymy Ci wytrwałości i rychłego sukcesu w świecie szeroko rozumianej kultury. A was moi drodzy zapraszam na fp Klaudii – który znajdziecie tutaj – i do poniżej galerii, która naprawdę sprawia wrażenie „making of” charakteryzatorni ze serialu „The Walking Dead”. Do napisania niebawem! Cześć! 🙂

Pokaz slajdów wymaga JavaScript.

Otagowane , , ,

23 thoughts on “„Chirurgia w sztuce” – czyli mocny kawałek kultury, Klaudia Sroka i klimat rodem z The Walking Dead.

  1. mariuszek pisze:

    REWELACJA! ❤

    Polubienie

  2. marika96 pisze:

    ma kobitka talent 🙂 🙂 🙂 fajne rzeczy ostatnio publikuje figaj – szacun

    Polubienie

  3. magdabraf pisze:

    co ja PACZE

    Polubienie

  4. magdabraf pisze:

    nie no jest moc

    Polubienie

  5. annadymska pisze:

    Robi wrażenie. Kobietka powinna się zainteresować naborami w usa do kadry chrakteryzacji tego serialu o ktoorym mówisz o trupach – podobno co roku zatrudniaja ponad 300 chratkeryzatorow. 🙂 ❤

    Polubienie

  6. Coco pisze:

    To jest faking dobre!

    Polubienie

  7. annadymska pisze:

    dobrze że promujesz taki twórców tu jest filmik do tego co mówiłąm:

    Polubienie

  8. Fragles pisze:

    Są cycki jest impreza 😀

    Polubienie

  9. moro pisze:

    dziewczyna ma talent, samych sukcesów! Lajk na fp poszedł 🙂

    Polubienie

  10. KOSTKA99 pisze:

    to jest zajebiste

    Polubienie

  11. Kasperek91 pisze:

    Na serio fajnie to wygląda, jestem ciekaw dalszego rozwoju tej artystki. Sztuka współczesna daje wiele możliwości, szkoda by bylo zaniechania takiego talentu. Pozdrowienia i wyrazy uznania

    Polubienie

  12. Beatles pisze:

    Czy coś ze mną nie tak jeśli to mnie podnieca? 😀

    Polubienie

  13. goskator pisze:

    Boże widać cycki i już gimbaza przyszła. Bardzo fajne prace, szacun dla autorki 🙂

    Polubienie

  14. werka pisze:

    jestem tolerancja i otwarta na sztukę ale to co prezentujesz w dzisiejszym poście mnie przeraża i zupełnie nie kumam zachwytu przedmówców ;/ ;/ ;/

    Polubienie

  15. kulturanacodzien pisze:

    to jest świetne ❤ ❤ ❤

    Polubienie

  16. kulkizdrutu pisze:

    bardzo ciekawe prace, szacun 🙂

    Polubienie

  17. Nvidia pisze:

    Mocne 🙂

    Polubienie

  18. Nvidia pisze:

    Lajk na fp poleciał 🙂

    Polubienie

  19. Marek88887 pisze:

    Sooo nice

    Polubienie

  20. Sara pisze:

    robi wrażenie.. na nie które aż się patrzeć nie chce bo są „ble” 😂…
    nie wszyscy wiedzą Klaudia, że my kuzynki jesteśmy .. a co 😃 zgłoszę się na Halloween.

    Polubienie

Skomentuj

