„Po prostu zaniemówiłem z zachwytu” – czyli porozmawiajmy o twórczości Jakuba Różalskiego.

roza

Niesamowite…

Wiem, że o pracach tytułowego – polskiego – artysty było głośno w sieci już niejednokrotnie. Niemniej jednak od dawna chciałem poświęcić mu trochę uwagi na blogu. Twórczość Jakuba Różalskiego z całą pewnością zasługuje na miano „dobra narodowego”. Artysta w swojej serii obrazów zatytułowanej „1920+” stworzył coś niepowtarzalnego. Coś unikatowego. Coś niesamowitego. Kiedy pierwszy raz spotkałem się z twórczością Pana Jakuba kilkakrotnie przecierałem oczy ze zdumienia.  Na pierwszy rzut oka myślałem „typowy wojenny polski pejzażyk”. Jednak gdy przyjrzałem się dokładniej po prostu zaniemówiłem. Twórczość tytułowego artysty to smaczna mieszanka świata science fiction i sielankowych krajobrazów XX wiecznej, polskiej rzeczywistości. Prace Pana Różalskiego niesamowicie mocno działają na wyobraźnie. Sprawiają wrażenie wyjętych z filmu o współczesnej apokalipsie związanej z postępem technicznym lub najazdem obcych. To trochę tak jakby połączyć świat z „Gwiezdnych Wojen” i realia kilku słowiańskich obrazów zakupionych na pchlim targu w niedzielne popołudnie. Styl tytułowego artysty można określić mieszanką impresjonizmu z realizmem i naturalizmem.

Jeśli w jakiś sposób zainteresowała was poniższa twórczość, to zapraszam na mój fp – jeszcze dzisiaj wrzucę na niego kolejne prace Pana Różalskiego.

1429567919.jpg

„Nieproszeni goście” (2014 r.)

1429569431.jpg

„Nie przejdziesz!” (2015 r.)

1429568219

„Przed burzą” (2014 r.)

1429569999

„Koneser jabłek” (2014 r.)

1429569760

„Czarne skrzydła” (2014 r.)

1429570468

„Nie ma jak w domu” (2015 r.)

1429570652

„7 Grupa Bojowa im. Tadeusza Kościuszki” (2015 r.)

1429570848

„Mech na polu” (2015 r.) 

1429571056.jpg

„W drodze” (2014 r.)

1429571462

„Ocaleni” (2014 r.)

1429571880

„Farewell” (2015 r.)

8 thoughts on “„Po prostu zaniemówiłem z zachwytu” – czyli porozmawiajmy o twórczości Jakuba Różalskiego.

  1. coco pisze:

    rewelacja ❤

    Lubię to

  2. aleks pisze:

    SUPEROWE

    Lubię to

  3. mieciu88 pisze:

    świetne czekam na więcej 🙂 🙂

    Lubię to

  4. magda braf pisze:

    byłam na jego wernisażu rok temu! Świtna sprawa ❤ Koleś z pasji uwielbia gry i fantastykę 🙂

    Lubię to

  5. magda braf pisze:

    Wędrowiec/Wanderer, 2016 | Adobe Photoshop, wydruk giclée, papier, 30 x 40 cm (kompozycja), 40 x 50 cm (arkusz) | sygn. i opisana ołówkiem, nakład 1/20

    Lubię to

  6. Oski pisze:

    Robi wrażenie

    Lubię to

  7. masdo pisze:

    BOMBA

    Lubię to

  8. powalacace pisze:

    Ciekawe 🙂

    Lubię to

Skomentuj

