„Pachnie Jazzem i Turcją?” – czyli Koncert na zakończenie Warsztatów European Jazz School.

jaz3

Krótki komentarz.

Dziś o kulturze lokalnej. W zeszłym tygodniu – dokładnie w sobotę – udaliśmy się z Kaśką na koncert jazzowy, do Akadami Muzycznej w Poznaniu. Jak niektórzy z was dobrze wiedzą uwielbiam jazz. W szczególności jazz klasyczny. W ostatni weekend dane było moim zmysłom zakosztować w nieziemskich dźwiękach młodych artystów ze wszystkich stron świata – no dobra, prawie ze wszystkich. Tytułowe wydarzenie było wisienką na torcie tegorocznych – międzynarodowych – warsztatów jazzowych „European Jazz School”. Nie chcę kłamać, więc powiem wprost. Zdecydowanie nie potrafiłem znaleźć nutek „zachwytu” w swoich koncertowych refleksjach. Nie dlatego, że widowisko było „słabe”. Po prostu tego samego dnia przez kilka ładnych godzin pracowałem fizycznie w ogródku. W niewysokich temperaturach. W związku z powyższym trudno było mi zebrać tego wieczoru myśli. Druga sprawa to moje nastawienie. Wydawało mi się, że usłyszę podczas koncertu dobrze znane mi kompozycje. Tymczasem na scenie spotkałem liczne improwizacje – i interpretacje – posypane nutką tureckich przypraw. Tureckich przypraw? Tak. Młodzi artyści – jak i ich mentorzy – przyjechali na warsztaty z wielu zakątków świata.

Na scenie gościli między innymi Francuzi, Niemcy, Włosi, Turcy, jak i oczywiście Polacy. Koncert finałowy warsztatów był niemałym smaczkiem dla każdego konesera dobrego jazzu. Bardzo żałuję swojej kondycji psychofizycznej owego wieczoru. Mimo wszystko absolutnie nie żałuję sobotniego spotkania z kulturą przez duże „K”. Rzadko się zdarza zobaczyć na scenie pedagogów Akadami Muzycznej, zachowujących się jak rasowi jazzmani. Tak, użyłem dwa razy słowa „żałuję”. Jest już późno i nie żałuję, że tak zrobiłem 🙂 . Do napisania niebawem!

 

Otagowane ,

4 thoughts on “„Pachnie Jazzem i Turcją?” – czyli Koncert na zakończenie Warsztatów European Jazz School.

  1. coco pisze:

    zazdrocha 😛

    Lubię to

  2. fragles pisze:

    uwielbiam jazz

    Lubię to

  3. Mojżeszowa pisze:

    Bylam, zachwycona 🙂

    Lubię to

  4. powalacace pisze:

    Było bardzo sympatycznie 🙂

    Lubię to

Skomentuj

