„Apollo ubiera się w H&M” – czyli gdy współczesna sztuka drażni się z klasykiem gatunku…

rzezbypon\

Mam zniżki od tysięcy lat…

Dziś krótko i na temat. W sumie chciałem podzielić się z wami jakąś recenzją filmową, jednak w sieci trafiłem na słodki smaczek dla mojej duszy. Ale ze mnie poeta. O co chodzi z tym Apollo? Już tłumaczę. Fotograf Léo Caillard i grafik Alexis Persani stworzyli nietypowy cykl zdjęć zatytułowany „Hipser in stone”, który przedstawia starożytne rzeźby odziane we współczesne ubrania… Oczywiście jak sam tytuł wskazuje, rzeźby ubrane zostały w stylu „hipster”. Pewnie zastanawiacie się jak w ogóle tego dokonano, szyto ubrania na rzeźbach? Co na to konserwatorzy zabytków? Oczywiście, że nie. Na początku zrobiono zdjęcia żywym modelom w widocznych poniżej ubraniach. Do fotografii modele przybrali odpowiednie pozy, adekwatne do znanych nam z lekcji historii – i wycieczek – rzeźb. Następnie poprzez program komputerowy drastycznie zmieniono ich aparycje 🙂 . Zjawisko mieszania się kultury współczesnej z – czasami – archaicznymi klasykami gatunku nie jest obce również w Polsce. Opisywana dzisiaj sytuacja trochę przypomina mi pewien performance z mojego rodzinnego miasta, gdy rzeźby Magdaleny Abakanowicz na Cytadeli w Poznaniu zostały ubrane w koszulki przez anonimowych performerów. Więcej o wspomnianym wydarzeniu znajdziecie tutaj.

starozytne-rzezby-01

starozytne-rzezby-02

starozytne-rzezby-04

starozytne-rzezby-03

starozytne-rzezby-05

starozytne-rzezby-06

starozytne-rzezby-07

fot. via leocaillard.com

Otagowane , , , ,

7 thoughts on “„Apollo ubiera się w H&M” – czyli gdy współczesna sztuka drażni się z klasykiem gatunku…

  1. rosa pisze:

    rewelacja 🙂 ❤ ❤

    Lubię to

  2. KAMILP pisze:

    ładne to 🙂 z początku myślałem że rzeczywiście szyli na rzeźbach 😛

    Lubię to

  3. bogtolerancjamilosc pisze:

    zbezczeszczanie pomnika Jezusa

    Lubię to

  4. Fragles pisze:

    Fajnie to wygląda

    Lubię to

  5. bonifacy91 pisze:

    lepsze niż manekiny powinni to opatentować w sklepach z ciuchami ;p fajny chwyt by był

    Lubię to

  6. powalacace pisze:

    Fajne 🙂

    Lubię to

Skomentuj

