Niebawem 58. urodziny Kabaretu Starszych Panów… – przypomnijmy sobie ich najbardziej znane utwory!

kaba

Muzyczne recepty.

W tym roku mija dokładnie 58 lat od czasu narodzin jednego z najbardziej znanych – i cenionych – polskich kabaretów artystycznych. O kim mowa? Oczywiście o tytułowych „Starszych Panach”! Przyznam szczerze, że repertuar niezatapialnego Jerzego Wasowskiego i Jeremiego Przybory odcisnął trwały ślad w mojej psychice i towarzyszył mi w moich pierwszych krokach dorosłego życia. To właśnie piosenki Kabaretu Starszych Panów były moim głównym źródłem inspiracji w tworzeniu pierwszego autorskiego recitalu pt. „Bartosz Figaj na wieczór”. Co prawda lata uciekają, a ja od kilku miesięcy korzystam z artystycznego urlopu… Niemniej jednak mam nadzieje, że wrócą jeszcze czasy, gdy piosenkami tytułowego kabaretu na ustach spędzałem wieczory przy mikrofonach… Ach te wspomnienia. Skończę w tym momencie aby wpis nie nabrał formy narcystycznego monologu 🙂 . Słuchajcie, dziś przygotowałem dla was dziesięć najbardziej znanych i cenionych przez polaków – i nie tylko – szlagierów piosenki aktorskiej pachnącej podstarzałymi dżentelmenami. Oczywiście mam świadomość tego, że na dzisiejszej liście zabraknie niektórych utworów.

Kim jestem aby oceniać co jest bardziej,a co mniej ciekawe dla odbiorców? Dzisiejszą listę stworzyłem na podstawie ilości wyświetleń utworów na platformie YouTube. Kolejność przedstawionych utworów jest przypadkowa. Jeżeli jesteście ciekawi historii tytułowego kabaretu, polecam obejżenie ostatniego odcinka mojego kanału – który znajdziecie tutaj. Nie przedłużając dłużej, zapraszam na muzyczną ucztę dla naszych zmysłów! Addio pomidory!

1. „Piosenka jest dobra na wszystko” (styczeń 1962)

2. „Rodzina, ach rodzina” (styczeń 1962)

3. „Jeżeli kochać to nie indywidualnie” (styczeń 1962)

4. „S.O.S.” (lipiec 1965)

5. „Przeklnij mnie” (styczeń 1962)

6. „Już kąpiesz się nie dla mnie” (styczeń 1962)

7. „W czasie deszczu dzieci się nudzą” (styczeń 1962)

8. „Addio pomidory” (styczeń 1962)

9. „Wesołe jest życie staruszka” (styczeń 1962)

10. „Tanie dranie” (styczeń 1962)

Otagowane ,

7 thoughts on “Niebawem 58. urodziny Kabaretu Starszych Panów… – przypomnijmy sobie ich najbardziej znane utwory!

  1. nicola pisze:

    klasyka ❤

    Polubienie

  2. nicola pisze:

    Michnikowski na starość w swojej piosence z lat młodości pt „Wesołe jest życie staruszka” 🙂 🙂 🙂

    Polubienie

  3. cezarytorek pisze:

    sentymentalnie…

    Polubienie

  4. KAMILP pisze:

    58. urodziny a do emerytury daleko 😀 – dobre 😛 😀

    Polubienie

  5. morelowysong pisze:

    ❤ ❤ ❤

    Polubienie

  6. MOnia pisze:

    co tu dużo mówić klasyka tyle 🙂

    Polubienie

  7. powalacace pisze:

    Klasyka, dosyć późno przeze mnie odkryta, ale zakochałam się, na konkursie jazzowych wokalistów w Jazz Club „Kosz”, dzięki tej piosence 🙂 https://youtu.be/8FmwQfO2Jrg

    Polubienie

Skomentuj

