„Koniec 6 sezonu TWD” – moje refleksje i oczekiwanie na premierę „Gry o tron”…

kr

Uwaga spoiler!

Jak wielu z Was – chyba – dobrze już wie, jestem zagorzałym fanem serialu „The Walking Dead”. W tym tygodniu miała miejsce oficjalna premiera ostatniego odcinka szóstego już sezonu produkcji. Obejrzałem ją z kilkudniowym opóźnieniem, niemniej jednak rumieńce na twarzy nadal mnie pieką. Niesamowita sprawa. Czytałem dzisiaj komentarze fanów produkcji, dotyczące zakończenia sezonu. Krytyka urwanego zakończenia, czyli tzw. cliffhangera finału ostatniego sezonu serialu jest na całym świecie ogromna. Hm… Mnie akurat zakończenie w niczym nie zbulwersowało. Tym bardziej, że twórcy TWD w bardzo jasny sposób dali nam do zrozumienia – przynajmniej bardziej spostrzegawczej widowni – kto ginie w ostatniej scenie. Uwaga! Bieżący wpis zdradza potencjalne zakończenie ostatniego odcinka serialu! Wystarczy przyjrzeć się czołówce użytej w ostatnim odcinku obrazu, nie znajdziemy w niej jednego nazwiska… Autorzy TWD zdecydowali się usunąć nazwisko Stevena Yeuna z czołówki. To chyba wystarczająco wymowne? Zresztą dla osób, które chcą wiedzieć już teraz – tak na 100% – kogo nie zobaczymy w siódmym sezonie, wystarczy zerknąć do komiksu.

Tak, do komiksu. Przypomnę, że scenariusz serialu bardzo wiernie opiera się na fabule bestsellerowego komiksu Roberta Kirkmana. Poniżej grafiki wspomnianego druku. Przyznam szczerze, że długo – stanowczo za długo – czekałem na śmierć jednego z głównych bohaterów. Jeśli zgodnie z przewidywaniami będzie to Glenn, to powiem szeptem „no nareszcie!”… Naturalnie nie dlatego, że kreacja wspomnianej postaci nie przypadła mi do gustu. Po prostu śmierć głównych bohaterów jest odżywką „dynamiki i akcji” dla tego typu seriali. Uważam, że już dawno twórcy powinni byli uśmiercić któregoś – któregokolwiek – z głównych bohaterów.

twdneganglennbffs-156650

Z tego typu dylematami nie mają na szczęście problemu twórcy innego serialu, na którego premierę czekam już kilka miesięcy. Mowa oczywiście o „Grze o Tron”, premiera pierwszego odcinka 6 sezonu już 24 kwietnia  🙂 . Wrócę jeszcze na chwilę do TWD, dwie sprawy. Po pierwsze, osoby zainteresowane tym, co ma do powiedzenia producent serialu na temat kolejnego sezonu zapraszam tutaj. Po drugie chciałbym wspomnieć o długo oczekiwanej „nowej postaci”, która pojawiła się w ostatniej scenie końcowego odcinka szóstego sezonu TWD. Mowa oczywiście o postaci Negana, w którego rolę wcielił się Jeffrey Dean Morgan. Naturalnie nie wykluczam, że aktor stworzy świetną kreację. Zaledwie jedna scena z jego udziałem już zrobiła na mnie duże wrażenie. Niemniej jednak nie ukrywam, że nie lubię, gdy nowatorskie seriale po sukcesie zaczynają zatrudniać znane buzie. Przez tego typu zabiegi seriale tracą swój klimat. Jeśli wygrywamy pomysłem, to nie potrzeba nam znanych buzi w produkcji. Twórzmy renomę zdolnym aktorom, którzy nie osiągnęli jeszcze swojego życiowego sukcesu! Po raz pierwszy twórcy TWD sięgnęli po aktora będącego weteranem czerwonych dywanów. Czy się to opłaci? Nie wiem. Fakt, że ostatnia scena szóstego sezonu z Panem Morganem była świetnie zagrana. Pytanie, co będzie dalej? Mam nadzieję, że twórcy tytułowej produkcji nie zaczną sięgać po kolejne postacie serii do „wyższych półek” aktorskiego prestiżu. Na serio, nie chciałbym za rok zobaczyć walczącego z zombie Roberta De Niro, czy Sylvestra Stallone… E tam, pożyjemy, zobaczymy! Dosłownie zobaczymy 🙂 .

Otagowane , , , , ,

5 thoughts on “„Koniec 6 sezonu TWD” – moje refleksje i oczekiwanie na premierę „Gry o tron”…

  1. dominik pisze:

    mój ulubiony serial 😀

    Polubienie

  2. maciej król93 pisze:

    rudego powinnni uśmiercić – i tak będzie – zobaczcie że po pierwszym uderzeniu ten trzyma się na nogafch jeszcze. Kobieta by nie wytrzymała takiego udeżenia, ani chudy mały glen !

    Polubienie

  3. klocek pisze:

    twórcy nie są dokładni w odwzorywaniu komiksu, może się coś zmienić. Zreszta nawet patrząc na finałową scene w komiksie widać tego murzyna wraz z nimi, na potrzeby serialu go nie ma w scenie… na przykład…

    Polubienie

  4. magda braf pisze:

    fajna ta nowa grafika w galeriach 😀

    Polubienie

  5. michasiadowber pisze:

    Panie Bartku będę w najbliższy wtorek w Poznaniu – istnieje możliwość zaproszenia Pana na kawę? Pisałam już prywatnego maila, ale jakoś nie mogę doczekać się na odpowiedź 🙂 Pozdrawiam serdecznie, czekam na kolejny koncert 🙂

    Polubienie

Skomentuj

