„Trzeba mieć jaja, trzeba mieć cholerne jaja…” – czyli życzenia na święta.

kr

Hallelujah Panie Haendel…

Moi Kochani, co prawda obiecywałem, że wznowię prace na blogu dopiero w kwietniu, ale… w związku ze Świętami postanowiłem się do Was odezwać choć kilkoma słowami. Marzec był dla mnie dość trudnym miesiącem. Nawet bardzo trudnym. Problemy zdrowotne nie pozwoliły mi w najmniejszym stopniu na przytulenie klawiatury. Na szczęście małymi kroczkami wracam do formy i tak jak obiecałem będziemy widywać się częściej już od początku kwietnia, czyli właściwie za moment, to znaczy za kilka dni. Wróćmy jednak do tematu wpisu. Przyznam szczerze, że nigdy nie czułem klimatu aktualnie obchodzonych świąt. Palemki, jajeczka, Jezus Zmartwychwstały i wiosenne porządki w szafce ze skarpetkami. Naturalnie, nie neguję tradycji, czy obrzędów katolickich. Po prostu ich nie czuję i chyba nigdy nie czułem. Czasami nawet dopada mnie rozmyślanie dotyczące genezy powyżej opisanego samopoczucia. Nie chciałbym, aby wynikało ono z niewiedzy, więc czasami odzywam się do zaprzyjaźnionej duszyczki z teoretycznymi pytaniami dotyczącymi wszechobecnych obrzędów. Ostatnio na przykład dowiedziałem się, o co chodzi w święceniu palemek.

Poznałem powody owych działań, jednak nadal nie rozumiem, dlaczego w oryginalnej prostocie współczesny świat prześciga się w dążeniu do barokowego przesytu i przesady. Tak, nadal mowa o palemkach. Podobno tysiące lat temu witano Jezusa zerwanymi zielonymi gałązkami. Dziś, przyglądając się sklepikom na ryneczku, co poniektóre „palemki” rozmiarami przypominają  wyrzutnie rakiet, dekoracjami z kolei… wianki z dożynek. Może się czepiam, może mam zły humor… Kto mi zabroni?
Odkładając na bok moją dekadencję – mającą swoją przyczynę być może we wcześniej wspomnianych problemach zdrowotnych, jakie w ostatnim czasie przeżywam – pragnę z całego serducha życzyć Wam zdrowych i spokojnych Świąt. Wiem, życzenia trochę mało wyszukane. To może inaczej. Życzę Wam radości w kręgach najbliższych osób, racjonalnej degustacji wielkanocnych potraw i spokojnego „lanego poniedziałku”. No właśnie, jeszcze ten poniedziałek. Teraz może trochę się to uspokoiło, odkąd wprowadzono wysokie mandaty i zwiększoną ilość patroli na ulicach. Jednak pamiętam czasy, gdy tzw. „dresy po piwku” miały wielką frajdę z oblewania wiadrami wody – z domieszką moczu – wszystkich napotkanych przechodniów. Strasznie marudzę, wiem. Ech… Spokojności i do zobaczenia w kwietniu 🙂 !

1458919714_em7ylc_600 (1)

Otagowane

13 thoughts on “„Trzeba mieć jaja, trzeba mieć cholerne jaja…” – czyli życzenia na święta.

  1. asia palusz pisze:

    spokoju i zdrówka 🙂 🙂

    Polubienie

  2. jacol pisze:

    w końcu wpis ;p również wszystkiego dobrego – ps moja palemka to kawałek barwionej gałązki ;D

    Polubienie

  3. Kondziu Forecki pisze:

    wszystkiego dobrego!

    Polubienie

  4. korneliamatuszewska pisze:

    smacznego jaja i mokrego dyngusa moja sympatio 😛

    Polubienie

  5. Adrian93 pisze:

    dzięki wzajemnie! 😀 czekam na kwiecień 🙂

    Polubienie

  6. adam dobek pisze:

    radości w gronie bliskich i konsekwentnego lekkiego, konkretnego pióra 😀

    Polubienie

  7. klara86 pisze:

    czy cytat o jajach jest z filmu świadka koronnego, czy to zbieg okoliczności? 😛

    Polubienie

  8. klara86 pisze:

    pamiętam, że uwielbiałeś ten film 😀

    Polubienie

  9. bbborysek pisze:

    w końcu wpis

    Polubienie

  10. Natasza pisze:

    „palemki jak bazuki” padłam 😀

    Polubienie

  11. DanutaGabarczyk pisze:

    radości spokoju i kolejnych ciekawych pomysłów – aby ten czas był dla Pana źródłem wyciszenia, odwagi i mądrości. Pozdrawiam Gorąco Danuta G.

    Polubienie

  12. olamar pisze:

    nie moge doczekac sie kwietnia ❤

    Polubienie

Skomentuj

