Pechowy 17-latek w tarapatach za film z Panem Dudą. Ja się grzecznie pytam, o co … chodzi?

kr

No to już po mnie.

Niektórzy z Was zarzucają mi, że jestem uprzedzony do partii Prawa i Sprawiedliwości. Jasne, nie przepadam za tym ugrupowaniem. Zresztą podobnie, jak za każdym innym. Wszyscy mając coś na sumieniu… Fakt, że akurat wspomniana partia jest aktualnie przy władzy powoduje, że to jej decyzje najczęściej ostatnio poddaję prywatnej krytyce. To tyle w ramach wstępu. Nie tak dawno temu, bo pod koniec ubiegłego miesiąca media huczały na temat zatrzymania pewnego niepełnoletniego jeszcze obywatela naszego biało – czerwonego zakątka. Tytułowy młody dżentelmen to niedojrzały jeszcze chłopaczek, któremu satysfakcje sprawia oglądanie i wrzucanie na fb prymitywnych filmików. Wiem, jestem trochę złośliwy. No, ale co ja mogę, że mam powoli dosyć zalewających fb-ka wpisów politycznych, w dodatku dosyć ubogich intelektualnie. Wracając do tematu. Tytułowy bohater dzisiejszego wpisu, wstawił na swoją tablice fb filmik, na którym nasz kochany Pan Prezydent się lekko zatacza i robi wrażenie pijanego. Filmik możecie w oryginale zobaczyć poniżej wpisu. Co było dalej? Licealista spał, gdy o godz. 8.30 do mieszkania zapukali policjanci.

Mieli ze sobą wystawioną przez prokuraturę rejonową w Nowym Sączu decyzję o przeszukaniu, a także zabezpieczeniu komputera. Zażądali wydania laptopa. W celu szerszego wyjaśnienia dopowiem, że dzień przed opisywaną sytuacją, w Prokuraturze Rejonowej w Nowym Sączu zapadła decyzja o wszczęciu śledztwa w sprawie znieważenia głowy państwa. Zawiadomienie o podejrzeniu przestępstwa złożyła „osoba prywatna”, którą oburzył filmik zatytułowany „Pijany Prezydent Andrzej Duda kradnie kwiaty spod pomnika Romana Dmowskiego! SZOK!”. Naturalnie przyznaję, że tworzenie i propagowanie tego typu „wideo twórczości” jest bardzo słabe. Niemniej jednak, po pierwsze – dokonał tego nieletni gówniarz.

Po drugie  – film nie jest przesadnie obraźliwy, tzn. widziałem dziesiątki gorszych i nikt nie robił z ich tytułu afery. Po trzecie – gdzie do cholery w tym wszystkim wolność słowa i wypowiedzi w Internecie? Gdyby zabrać owe problematyczne nagranie za owoc artystyczny czyjeś pracy, inwencji, a co za tym idzie sztuki… to nagrania broni art. 73 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, mówiący o wolności działalności twórczej i artystycznej. Zgodnie z – aktualną – Konstytucją naszego kraju, każdemu zapewnia się wolność twórczości artystycznej, badań naukowych oraz ogłaszania ich wyników, wolność nauczania, a także wolność korzystania z dóbr kultury. Nikt – ale to nikt – nie ma prawa zabronić drugiemu człowiekowi dostępu do dóbr kulturalnych, tworzenia i prezentowania swojej działalności twórczej. Na pierwszy rzut oka pewnie przesadzam z podciąganiem owego nagrania do rangi sztuki, aczkolwiek na pewno jest to owoc czyjejś pracy, zawierający jego własną interpretację. Pamiętam, że sam kiedyś „dla żartu” po pijaku stworzyłem filmik z – rzeczywiście – pijanym Panem Kwaśniewskim i podłożyłem pod niego rosyjską „Kalinkę” – nagranie możecie zobaczyć tutaj. Do dnia dzisiejszego, nikt mnie jakoś z tego tytułu   o 8.30 rano nie obudził… Oczywiście od razu pędzę z wyjaśnieniem, że produkcję o Panu Kwaśniewskim stworzyłem, gdy byłem jeszcze gówniarzem, kto wie, czy nie większym od tytułowego bohatera. Wróćmy jednak do dzisiejszego tematu. Czwartym argumentem opowiadającym się za „przegięciem pały” prokuratury z Nowego Sącza jest fakt, że nagranie nie zostało w żaden sposób przerobione. Autentycznie sytuacja w nim pokazywana miała miejsce, została jedynie ochrzczona żałosnym tytułem. Na serio, jestem trochę zażenowany, nie tylko wideo twórczością, jak również – a raczej przede wszystkim – zachowaniem naszej kochanej prokuratury. Kurczę, gdyby na wszystkie apele służby porządkowe reagowały w tak szybki sposób?! Gdy Cię pobiją i okradną na radiowóz czekasz pół godziny. Gdy zgłosisz sprawę do sądu, masz do czynienia z prokuraturą trzy lata. Jednak, gdy obrazisz w komentarzu prezydenta, drzewo do zrobienia twojej trumny automatycznie zostaje ścięte.

07ff79ae-f66c-4ffe-9c40-c7b2e391ec95

W całym tym groteskowym zamieszaniu, na pochwałę zasługuję postawa Pana Prezydenta. Rzadko mi się zdarza chwalić jego postępowanie, więc pozwolicie na ciche chrząknięcie… YHYHYHYHYHYHYHYHYHY !!! Tak więc, jak już wspomniałem, Pan Duda do całej sprawy podszedł z przymrużeniem oka i dał jasny komunikat na swoim twitterze, że prokuratura chyba nie nawciągała się tego, czego powinna. To chyba na tyle dzisiaj. W sumie, tak prywatnie sobie myślę… ciekawe ile lat bym dostał gdyby przeanalizowano treści mojego bloga? Hmm… Kiedyś walczono o wolność wypowiedzi rusznicami, szablami i karabinami, dziś klawiaturami… między innymi…

Otagowane ,

3 thoughts on “Pechowy 17-latek w tarapatach za film z Panem Dudą. Ja się grzecznie pytam, o co … chodzi?

  1. maras899 pisze:

    hahahahahahahahahahah lol 😛

    Lubię to

  2. ANIELAMakowska pisze:

    paranoja

    Lubię to

  3. Adam Kucharski pisze:

    spoko artykuł pozrawiam

    Lubię to

Skomentuj

