„Disco Polo” – reżyser chciał być jak David Lynch, jednak zdecydowanie mu nie wyszło.

d6666

Ale o co chodzi?

Co za dno! Przyznam szczerze, że tytułowa produkcja budziła we mnie nadzieje na dobre, polskie kino. Wszystkie nadzieje przepadły już po pierwszych minutach filmu. Pierwsze sceny i „metafora westernu” wprawiły mnie w osłupienie. Nie wiem do kogo Maciej Bochniak – reżyser i scenarzysta – chciał się upodobnić. Davida Lyncha? Quentina Tarantino? Nie wiem. W każdym razie zdecydowanie mu nie wyszło. Zanim obejrzałem  „Disco Polo” wykreowałem w swojej głowie wizję owego filmu. Myślałem, że autorzy zabiorą nas w autentyczną historię tego szlachetnego gatunku muzycznego i pokażą nam – bez zbędnych ubarwień i nieudanych zabiegów reżyserskich – kawałek polskiej kroniki muzycznej. Tymczasem autor scenariusza się naćpał, napisał historię i pod wpływem taniego martini postanowił ją wyreżyserować. Nie przesadzam. Tak to według mnie wygląda. Filmu nie ratują „hity gatunku”, użyte w ścieżce dźwiękowej. Produkcja była dla mnie męcząca od samego początku. Jedną z drugoplanowych ról odegrał Tomasz Kot. Wspominam o aktorze nie bez powodu, ponieważ chciałbym go teraz zacytować. „Kurczę, muszę zacząć czytać scenariusze, zanim zdecyduje się na swój udział w filmie(…)” –  komentarz aktora w jednym z wywiadów, po premierze filmu „Ciacho”, 2010 rok.

Mam świadomość tego, że wielu biało-czerwonym odbiorcom tytułowy film „się spodobał”. Niemniej jednak osobiście nie zrobił na mnie kompletnie żadnego wrażenia. Nie będę dzisiaj poświęcał owej produkcji więcej swojego czasu – bo po prostu na to nie zasługuje/ę. Produkcja, albo ja. Nie traktuję dzisiejszego wpisu w kategoriach recenzji. Po prostu chciałem podzielić się z Wami mało przyjemnym doświadczeniem i wyrzucić z siebie trochę kinematograficznego żalu.

Otagowane , , , , , , ,

6 thoughts on “„Disco Polo” – reżyser chciał być jak David Lynch, jednak zdecydowanie mu nie wyszło.

  1. Kinga Kuszak pisze:

    nie kumam tego filmu, zrobiony rzeczywiście mega na sile. rezyser chcial byc oryginalny ale mu nie wyszlo, a raczej wyszlo ale w zlym slowa tego znaczeniu…

    Lubię to

  2. artur k. pisze:

    daleko od takich filmów, ja wytrzymałem do 16 minuty i wyłączyłem 😉

    Lubię to

  3. fdsfsdf pisze:

    dla mnie film spoko, nie wiem co się czepiacie. Taki akuratny aby przy piwku się pośmiać;D

    Lubię to

  4. Kinga Kuszak pisze:

    „przy piwku” to można każde gówno uznać za „spoko”.

    Lubię to

  5. reet pisze:

    slaby film bida

    Lubię to

Skomentuj

